tirsdag 5. januar 2016

Letter litt på sløret i det nye året..

Godt nyttår alle sammen!


Det nye året begynner med et brak i det jeg setter kursen flere mil unna mitt vanlige liv. Der skal jeg forhåpentlig få påfyll både for kropp og sjel, og muligens lære mer om meg selv og mine grenser.

Før har jeg valgt å ikke være så privat her inne på bloggen, og har for det meste hatt innlegg om hobby, interiør og bilder fra natur og turer. Jeg har ikke delt så mye med dere om MEG og hvordan mitt liv ser ut. Men nå letter jeg altså litt på sløret, og vil forme innleggene mer som en slags dagbok. Det er ihvertfall tanken.
Jeg vil fremdeles dele sømprosjekt og bilder av hus og heim, men tenker i tillegg å dele mer av min livsreise og erfaringer med å være en skilt 51 år gammel dame i overgangsalder og med en ME diagnose på 12. året.

Jeg har ikke skrevet så mye om det her før, men i 2004 fikk jeg diagnosen ME og har siden den gang hatt en kropp som bestemmer og setter grenser for hva jeg orker å gjøre og være med på.

I starten var det svært lite informasjon om denne sammensatte og kompliserte diagnosen, og vi som var så uheldige å få den ble helt overlatt til oss selv av helsevesenet.
Ingen kurer fantes, lite forståelse og informasjon, og dårlige, usikre prognoser.

Jeg var lykkeligvis en av de heldige som fikk en betydelig bedring etter 4 år som sengeliggende.
Og nå skal jeg altså ut på en ny reise. En 4 ukers reise hvor jeg kanskje kan finne nye svar, nye metoder, og få testet ut form og krefter i kontrolerte former.
JEG SKAL NEMLIG PÅ HELSEHEIM :)

Fortsettelse følger i neste innlegg...

Hei så lenge, og pass på å nyte begynnelsen av dette nye året!

* GÅ DIT DET ER GLEDE Å FINNE *

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei og godt nyttår! Godt du er tilbake. Gleder meg til å følge deg videre- Klem Helga

Silkeline sa...

Hei Helga:)
Takk for kjempehyggelig kommentar, og flott at du vil følge med videre her på bloggen min. Det nye året ligger der helt åpent og urørt, så blir spennende hva det vil romme etterhvert. Riktig Godt nyttår til deg også!!
Klem fra Silkeline

Silkeline sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.