torsdag 16. oktober 2014

Tender Loving Care





Husker du DETTE innlegget?

Nå har de to flotte stolene jeg 
fikk for en stund siden 
 fått en dose kjærlig pleie.

  Det gamle morkne trekket hadde 
sett sine bedre dager....
  

 Stolene ble strippet for trekk, 
pusset lett med sandpapir, 
og beiset opp igjen med 
Liberon spritbeis.
Beisen ble påført med fin stålull, 
og etterpå ble stolene 
vokset med Bivoks. 





Jeg synes de har så nydelige 
detaljer på stolbena!
Løvepoter...




Utskjæringene kom tydeligere 
frem med den mørke fargen.
Vakkert håndtverk som 
virkelig kom til sin rett!






De er blitt behørig trukket om, 
gnikket, pusset og kjælt med, 
og har nå fått en velfortjent
hedersplassen i stua :-)




Jeg valgte et enkelt gråsort 
lintrekk til stolene. 
Synes de ble fine med det nøytrale grå...
og det passer også fint 
til der de skal stå.



Rundt kanten på setet 
banket jeg inn sølvnagler 
som virkelig gjorde susen... 
De ble en detalj som 
jeg synes passet 
stilen på stolene.





Sånn ble de altså med 
litt kjærlig pleie. 
Da håper jeg bare at den 
tidligere eieren ble 
fornøyd med resultatet:-)

Jeg la alt jeg hadde i jobben T....
håper du vil godkjenne arbeidet.
Tror ihvertfall du satte 
pris på at de ikke ble Gule ;-) 




 
  
De to skattene blir godt tatt 
vare på skal du vite, 
og den minste Pusen har adoptert 
den ene stolen som sin:-)



De står nå her hos meg 
som små skatter og 
minner om en svunnen tid.....









Ingen kommentarer: