søndag 30. juni 2019

Før og Etter i hagen.



Hei og hå :-)
Da er jammen juni over også, 
og jeg venter ennå stadig på sommeren!

Nå har jeg bodd her på bruket i to og et halvt år,
og på en måte føles det mye lenger.
Her om dagen fant jeg de gamle bildene fra 2017 da jeg overtok huset, 
og ser jo helt klart at mye har skjedd på de par årene, både inne og ute.
Litt morro å se tilbake å se at det faktisk er framgang.
Det er så lett å glemme hvordan utgangspunktet var da jeg tok over.
Til tider synes jeg det går litt tregt med meg,
  men veien er jo målet sies det, så jeg får vel være litt mer tålmodig
og kose meg med oppgaven.
(....og det gjør jeg jo!)

Som sagt...det har jo skjedd LITT:-)

-----------------

Slik så det ut i mars 2017 da jeg flyttet inn:
Innkjørsel og hage var overgrodd og rufsete etter flere år uten stell.
Busker og trær hadde omtrent gitt opp livet, og ugresset dominerte overalt.
Det var ikke en hageblomst å se noe sted på hele tomta,
og eventuelle bed var en saga blott.
Rivningsmaterialer etter oppussing inne i huset var bare kastet ut døra,
og skrothaugen var nesten to meter høy!
Ikke akkurat dekorativt ved inngangspartiet!

FØR:

Slik ser det ut nå i juni 2019:
 Bildet er tatt to og et halvt år etter, på akkurat samme plass.
Litt har da skjedd:-)


ETTER:

Denne haugen var et sliiiiiit å få bort!!
Imponerende dugnadsinnsats fra familie og snille venner,
 som kjempet som helter for å få sortert og kjørt det bort.

FØR: 

Nå er det bed og portal her i stedet...

ETTER:


Fremdeles litt rufs, og mye som gjenstår, 
men godt å ha fått vekk plankehaugen der portalen nå står:-)



Slik var velkomsten på trammen i Januar 2017

FØR: 

Litt bedre nå i juni 2019.

ETTER:

 Hagesiden av garasjen  mai 2017

FØR:

Triveligste sitteplassen i juni 2019 

ETTER: 
 

 Et hjertelig stort, kjempetakk til Svensken som har slitt, gravd og bygget plattingkroken.
Er evig takknemmelig for all hjelp!!:-)
 

Her har det kommet noen bed som begynner å vokse seg til



 

 
 


 Det var noen før og nå utsnitt herfra, 
og denne sommeren skal dette kunstverket inn i hagen.
Er sååå spent på resultatet!!

Hva skal dette bli en del av mon tro??

Forsettelse følger i neste innlegg.......:-)



 Ønsker deg en Gooood Sommer herfra!!

:-))))))))))



 

Ingen kommentarer: