lørdag 5. desember 2015

Det gamle skapet fra Finn. Før og etter....


  

Gjorde jeg noe dumt når jeg malte skapet?? 
Sikkert delte meninger om det. 
Noen vil sverger til det orginale treverket,
og andre vil sette sitt preg på møbelet i en 
farge som passer inn i det hjemmet man har.

Jeg valgte å male fordi det passet best hos meg,
i min lille stue. Blir litt mindre ruvende når det helmales
og treets tyngde liksom blir litt lettere i uttrykket.
dessuten hadde skapet noen skjemmende 
flekker både her og der, og så slettes ikke så 
fint ut som det kan virke på bildene.
Men valgte jeg riktig farge?? 
Det er et annet spørsmål.
Vet ikke helt hvor fornøyd jeg ble, 
men det må nok gå seg til litt først:-) 

En ting er ihvertfall sikkert, 
skapet er veldig velkomment
med alle sine hyller og skuffer som kan skjule
enda mer ting og tang som ikke får plass annet sted.
Jeg er happy :-))

  
Sånn ser det ut etter grundig vask, 
grunning med Heftgrunnog ett strøk matt interiørmaling.

Jeg har brukt: 
Lady Supreme Finish
matt tre og Panel.
Fargen er: Matrix S6000N


 

  ...etter to strøk matt maling.
 


 


Skapet er jo forsåvidt fint trefarget også, 
men det var veldig slitt og skjoldete.

 


 Stor forskjell...! 
Passet bedre inn i min stue med malt flate.
Det er så herlig med stor lagringsplass
innenfor disse dørene!
Hipp hipp hurra for rot som 
kan gjemmes unna og lukkes inne :-)) 
Om du har fulgt meg en stund 
vet du jo at jeg holder på å slanke heimen
med hård hånd, og har som mål å få et litt mer 
luftig og ryddig inntrykk i leiligheten.
Mye er kastet og ryddet unna, og mye har funnet sin nye, 
faste plass, men det er noe igjen.
(føles som om det er myyyyye igjen egentlig)


 

Nå skal ett par vegger males blå, 
og så blir det pynting til jul!

Neste gang blir det kanskje 
litt julekortlaging her på bloggen,
håper vi sees :-) 

Klem


Ingen kommentarer: