torsdag 12. januar 2017

Kjøkkenkomplikasjoner

(Min kjøkkeninspirasjon.. Bilder funnet på nettet.)


 Hei sveis.

Her griner det på siste verset inne på kjøkkenet.
For et puslespill det har vært å få dette sammen!
Alt ble levert i en haug... med dører, skuffefronter og deler 
i et salig blanding. I tillegg har jeg fått sååå mye feil
...for mange av det ene og for få av det andre...
Utfordringen har vært å få satt riktige deler 
på riktige skapstammer. Phuuuu!!
Snekkerne har allerede gitt opp, så nå er det sønnen 
og jeg som prøver å pusle sammen det hele. 
Gud som jeg angrer på at jeg ikke fikk ikeafolkene
til å montere dette. 
Hadde nok vært spart for mye stønning og banning da er jeg sikker på!

 

Det ser jo ikke ut her nå, men har ikke mistet trua på at dette
tilslutt blir bra. Tålmodighet er tydeligvis tingen!
Nå har vi ihvertfall fått sortert og kartlagt hva som mangler av deler
og i går knakk vi koden på det finurlige hjørneoverskapet,
...juhuuu

 

Heldigvis for meg fikset rørleggeren nye rør opp fra kjelleren,
noe som gjorde at jeg kunne plassere vasken foran vinduet 
som jeg ønsket. Jeg digger denne vasken altså:-)
 

Jepp...lekkert ja, haha
Utrolig at dette kan bli bra, men litt fronter her og der og 
fliser over benken, så blir det nok andre boller.
Har ikke helt bestemt meg for flis ennå...
det står mellom de to som står oppstilt på bildet over.
Mønstret tradisjonsflis eller helt hvit Sub wayflis??

  
 

Et dårlig bilde av tapeten jeg har satt opp på kjøkkenet.
Det er en "lintapet" med brune, blå, og hvite vevde tråder.
Passe lun og nøytral....og den gir litt struktur i alt det glatte offwhite
på skapfrontene.



Dårlige farger på bildet..men dette er fargepaletten jeg
har valgt gjennom hele huset.
Grått, blått, hvitt og sort.
...og bittelitt fargeklatter innimellom :-)

Det var alt fra meg i dag.
Nå bærer det først til massasje,
og så opp til huset for å instruere snekkerne.
:-)))


Ingen kommentarer: