søndag 1. februar 2015

Har sydd litt igjen.




 
 Heisann :-)
Her ligger snøen i føyker 
utenfor og det blåser sure vinder, 
men hva gjør vel det når man 
kan kose seg inne med varm te, 
symaskin og en kosete 
pelsdott på fire ben? :-)

Ska slettes ikke klage da altså!:-)


 


Hos meg går det litt i rykk og napp 
med sying, og det har vært en 
liten pause etter jul, 
men nå durer jeg ivei igjen. 
Som stoffavhengig har jeg jo 
alltid noe liggende....både stoffer 
og mønster (sikkert flere 
av dere som kan kjenne seg igjen:-)
...og nå fant jeg altså dette 
mønsteret i bunken som jeg ikke 
har prøvd ut før. 
Jeg bestemte meg for 
Cardiganvarianten 
øverst til venstre, 
og fant et ganske tynt jerseystoff i 
koksgrått som jeg egentlig 
synes var utrolig kjedelig! 
Men jeg satte igang likevel, 
og tenkte det var et greit stoff å 
prøve ut mønsteret på
....det var jo ikke så farlig om 
det ble mislykket.
 

Sånn ble den, og jeg ble sååååå 
fornøyd med snittet!! 
Passer som et skudd, 
og er superanvendelig 
til nesten alt mulig!
Utrolig lettsydd var det også.
Rene Kinderegget dette her:-)




På toppen av det hele er den 
perfekt (synes jeg da..) 
til dette ullskjørtet jeg sydde 
for en stund siden. 
Jeg har vært så glad i fargen 
og stoffet på dette skjørtet, 
men ikke funnet noe å ha til. 




 

 Et rett, enkelt skjørt uten linning 
og bare vrangsydd på foret. 
Sitter godt, hviler på hoftene 
og lager minst mulig 
bulker rundt livet ;-)


Nå har jeg ihvertfall denne 
toppen til å matcher skjørtet:-)



 ....og jammen passer den ikke til
dette skjørtet også! 
Må jo bare bli fornøyd når 
plagget kan brukes til 
mye av det som allerede 
henger i skapet:-))



Foto:
 Beklager utrolig dårlig bildekvalitet! 
Tatt med mobilkamereat i et altfor mørkt rom, 
altfor sent på kvelden:-(


Dette mønsteret skal definitivt 
brukes mye, og flere 
alternativer skal syes!:-)
Hva med f.eks en variant 
i blondestoff??
Eller kanskje et strikkestoff....
*
Håper alle dere der ute nyter 
dagene mest mulig og 
gledes over at det går mot lysere tider!! 




Ingen kommentarer: