fredag 9. mai 2014

Bestevenn med symaskinen om dagen...

Hei på dere.
Nå er det helg igjen!! Det er så herlig:-)

Jeg koser meg med lange sydager for tiden. Nå går vi varmere tider i møte, og vintertøyet er pakket ned og satt i kjelleren. Det er såååå deilig å bli kvitt tunge gensere og ytterjakker! Men nå ble det jammen litt tomt i skapet. Jeg innser at sommergarderoben min trenger en liten oppgradering, og hvorfor ikke sy seg noen enkle basisplagg??

Her har jeg rett og slett bare sydd om en topp som jeg kjøpte i fjor, men som var en smule uformelig og helt feil i snittet til min kropp. Siden jeg likte stoffet og fargene så godt, var det verdt et forsøk å prøve å endre fasongen. Gjenbruk  og resirkulering er vel en bra ting? :-)

Sånn så toppen ut før:


 Slik gjorde jeg det: 

Jeg fant et mønster jeg vet passer meg, og la det oppå toppen for å se hva jeg hadde å gå på. 
 Jeg ser jeg at jeg må skjøte på med et annet stoff på skuldrene...






Klipper nytt skulderparti av en annen gammel, avlagt topp, og klipper vekk overflødig stoff i sidene.
Da er det bare å sy ivei .-) 

Og sånn ble resultatet:


 Ble mer fornøyd med denne fasongen :-)
Nå passer den ypperlig til skinnskjørtet mitt.



Da  er det vel bare å fylle skapet med litt flere sommerantrekk. Målet er å sy meg plagg som passer til det jeg allerede har, eller som lett kan kombineres med andre ting. Greit å kunne sy litt når man ikke har en standard modellkropp ;-)

Håper dere skal kose dere i helga dere også.... med eller uten symaskin.

So long :-)


1 kommentar:

ina sa...

wow så fin du var med skinnskørtet og den toppen! :) det beltet passa perfekt! håper jeg arver sykunnskapene dine snart :)