tirsdag 20. mai 2014

En hjemmesydd favoritt




 
  
Dette mønsteret kjøpte jeg på S&S før i vinter, og jeg sydde meg først en enkel topp. Mønsteret er helt supert og jeg har brukt det mye.... både til kjoler og topper, både med og uten ermer. Enkel forklaring ligger ved mønsteret, det er bare å ta for seg punkt for punkt.

Stoffet jeg valgte var også fra S&S, og er en behagelig silkejersey. Det er litt tungt og får derfor et nydelig fall. Jerseystoffer rakner ikke, så det er ikke nødvendig å kaste over sømmene. Genialt! :-)

 


Modellen har legg rundt halsen, og her har jeg kantet halsringning og ermrigning med en strimmel av stoffet. Remsene er vrangsydd på på forsiden av hals og nakkeringningen og brettet inn på vrangen. Har festet den med håndsøm på vrangsiden.


 

    
Toppen var heldig og fikk bli med i kofferten på tur til syden i romjula:-) 


 Den passer like godt til bukser ...






 ....som til skjørt.







 Dette er et plagg jeg har brukt myyyye. Er så deilig når man syr seg noe som passer og som man liker å bruke.


Denne kjolen er sydd i samme mønster og har blitt en behagelig hverdagsfavoritt som bare slenges over hodet og ferdig med det ;-) Her har den fått litt pynt med et blingbelte og et sort lærbelte med blomsterspenne.

Nei, nå får jeg gå tilbake til symaskinen vel..... Været er grått og fuktig i dag, så det passer bra med ennå en sydag:-) 

Ha en toppers tirsdag der ute!

 





Ingen kommentarer: