mandag 2. juni 2014

Riverdance in town



En fantastisk forestilling! 


Heldiggrisen meg fikk bilett av min kjære, snille dattersnupp til jubileumsforestillingen de hadde her i Oslo nå i helga:-)))
Snuppa ble så rørt og begeistret for flere år siden etter å ha blitt med meg på en forestilling,  at hun begynte å danse Riverdance selv:-)
Ble ikke skuffet nå heller, selv om det er fjerde gangen jeg er å ser den. Helt siden første gang de kom med forestillingen til Oslo i 1999, har jeg vært en fan.
Den gangen satt jeg i salen og ble helt paralysert av stemningen, musikken, dansen og de høye steppetrampene. og for ikke å snakke om de mektige trommeslagene som føles som om de kommer innenfra.
Det er bare såååå mektig og annerledes å se de live, enn å se det hele på en liten TV skjerm!
 




Det ble en litt morsom historie ut av denne første  gangen (i 1999)  jeg var å så forestillingen. 
Jeg og min daværende mann fant våre plasser sånn midt i salen, og benkeradene begynte å bli stapp fulle. Jeg stusset litt etterhvert, fordi vår rad var bare halvfull.....plassene ved siden av min ex og meg var stadig ledige. Så ble lysene dempet, og musikken startet såvidt...
 Da så jeg en eldre mann (en som så veldig anonym ut)
på vei inn for å sette seg på vår rekke.....og det var noe kjent med denne figuren, så jeg dulter borti exen og sier at "han kjenner jeg".... 

Da - i samme øyeblikk skjønner jeg at det er Kong Harald!!!!


 


Like etter han kommer to stramme "verry importante" utseende menn med sorte dresser, propper i ørene og kommunikasjonsutstyr ved håndleddet........og deretter kommer Dronning Sonja. 
De setter seg ved siden av oss!!!:-) 
Tydeligvis hadde de en helt uoffisell hyggekveld ute....med sikkerhetsvakter på slep selvfølgelig.
I pausen var de søkk borte uten at vi fikk med oss at de forsvant, og de kom tilbake like ubemerket, uten noe somhelst oppstuss.

Det var ikke mørkere i salen ann at jeg fikk med meg at det blinket veldig i diamanter på fingrene til Dronninga :-)
   





     Street duell.
 Denne er helt utrolig....litt av et fotarbeid!!!





Ingen kommentarer: