fredag 29. august 2014

En fredfull rusletur i strålende høstvær


 Mellom legetime og andre avtaler 
tok jeg meg en herlig tur rundt på 
gamle trakter her i hjembygda. 
Deilig å bare rusle rundt å kjenne 
herlig høstsol, vind og ro:-)


 


 Den virkelige oppdagelsesreisen 
handler ikke om å søke nye landskaper 
men om å få nye øyne.
 - Marcel Proust



Ja, det er så sant som det er 
sagt det sitatet.
Jeg har gått rundt her mang en gang, 
men alt ser annerledes ut når 
en tar seg tid til virkelig å SE!


Det gjelder enten ute på tur, 
eller med alt det andre man 
bakser og strir
med her i livet.
En trenger ikke alltid å fåreta 
dyptgripende valg,
 bestige de høyeste toppene 
eller dra milevis ut i verden 
for å føle gleden og lykken
over at man er til. 

 

Det holder enkelte ganger 
 bare å trekke pusten dypt og prøve å se 
ting på en litt annen måte.
Rette alle sansene 
til det eller den man har rundt seg 
og virkelig SE det...
 høre, lukte og føle det. 


 Stien starter ved et veiskille. 
Der kan du stoppe og tenke hvilken 
retning du skal velge. 
Men vent  ikke for lenge ellers 
kommer du aldri avsted.



 ....selv i den mørkeste skog 
kommer strimer av lys til 
mellom tretoppene.












TREKK PUSTEN I DYPE DRAG 
OG NYT HØSTSOLA FOLKENS:-)

Nå skal jeg nyte litt sol på terassen mens jeg 
trekker om den siste stolen fra forrige innlegg...



Ingen kommentarer: