tirsdag 22. august 2017

Trapp før og nå

 

Tripp TRAPP Tresko...
 Jeg har fått malt den gamle trappa i huset i dag.




Rød Linoleum i trinnene,
 Litt gusjegult på vanger og opptrin 
og okergult på gelender og kanter.
Not my cup of tea...men helt sikkert flott for sin tid.
 



Trappa var solid og i godt stand,
 så jeg valgte å beholde den og bare male.
 Først ble den malt i en blågræ farge, 
men jeg ble ikke særlig 
 fornøyd.
 Jeg synes det ble for lite kontrast til de 
lyse veggene jeg har der ,
 og i dag gikk jeg på med en mørkere grå.

UNDERVEIS:


Her er den første gråfargen...
Jeg synes deg ble for kald og kjedelig.

Trinnene ble grundig vasket med salmiakk,
i tillegg ble gelender og trappetrinn mattet med fint sandpapir. 
Sånn for sikkerhets skyld.
Sprekker mellom trinnene og i hjørnene ble fuget med akrylmasse, 
før alt ble malt.
 Jeg har brukt trestjernes gulvmaling i fargen
S7000N

ETTER:



Sprossene ble malt i fargen Bomull som veggfargen. 
Litt pirk, men reneste meditasjonen å male synes jeg. 
Jeg koser meg faktisk med en malekost i hånda:-))

FØR og ETTER:


 Det ble da litt forskjell!


Dermed er også trappa oppgradert fra 1950

til 2017 :-)



 



Nå blir det slappings og et hjemmebakt og 

glutenfritt rundstykke til

kveldsmat.

(Oppskrift på rundstykkene kommer i et senere innlegg...)

NB:
Beklager mikroskriften, 
men Blogger krangler med meg i dag!
Prøver å rette det så det er mulig å lese,
men skriften er og blir mikostørrelse. 
Prøver igjen senere.....

Ha en fin fin tirsdagskveld!
Klemmer 





4 kommentarer:

Unknown sa...

Ingen grunn til å kjøre heis med denne flotte trappa �������� Du imponerer med fargevalg, kjempe fint! �� Hadde vært godt å treffes! ❤️Klemmer i fleng til deg fra meg ��

Silkeline sa...

Nei ingen heis trenges 😂😂😂 Takk fine Monica for at du følger meg i husdrømmen....er snart i mål👍👏 Bare småting og finish som står igjen nå ✨👍 Jaaaaaaaaaaaaa, vi må få til en treff i Det Hvite Huset 😍😘👍 Jeg rydder gjesterommet så fort det passer deg/dere å komme på innvielsesopphold her på Bruket 😘😘😘

Anonym sa...

Hei. Hvordan malte der linoleumet ligger?

Anonym sa...

Har du malt på toppen linoliumen? Vi har en exakt likadan trappa!