tirsdag 26. september 2017

Prosjekt konsollbord




Heisann igjen her fra Bruket :-)

Dette er historien om det gamle spisebordet mitt som jeg ikke hadde 
hjerte til å kvitte meg med under flyttingen.
Det er slett ikke noe flott eller dyrt bord....
neida, det kostet den nette sum av 150 kr. i sin tid, 
og er fra en bruktbutikk. 
Av en eller annen grunn har jeg vært veldig glad i det bordet, 
og det har vært malt i all verdens rare farger opp igjennom årene.

Under siste flytting ble det degradert og stuet bort i garasjen, 
og der har stått i flere måneder og blitt helt forsømt.
Her om dagen fikk jeg en ide om å lage konsollbord av 
det gamle spisebordet.



Jeg masjerte ut i garasjen med mot i brystet og vett i panna,
halte ut bordplata,støttet den opp på en trestubbe og begynte 
å sage med full tru på at dette skulle forvandles til et helt oppegående
konsollbord til gangen.
Jeg overså helt det ubetydelig faktum at bordplaten hadde 
krummet seg i den fuktige lufta i garasjen. 
Den var blitt helt vindskjev stakkars.
Men, det var jo bare en liten bagatell...
jeg satset fullt og helt på at spetakkelet ville rette seg ut 
når det kom inn i varmen.
Verre var det at hele plata knakk i to da jeg satte 
knærne nedpå for å feste sargen under bordet.
Æuda! Den burde jeg ha sett komme :-)...



Når viljen og trua er større enn vettet og kunnskapen...
Ja, ja, det finnes jo trelim :-)).
Jeg gir meg jo ikke før jeg er absolutt nødt, 
så jeg har fortsatt trua.



Etter å ha stått med tung ballast i varm, tørr luft over natta,
var bordplata mirakuløst blitt rett og fin.
To toppstrøk med maling
...og vipps, favorittbordet fikk et nytt liv:-)





Tja... Jeg er deffinitivt ingen snekker,
men jeg ble da ganske fornøys med resultatet:-)


  

Høst i resten av heimen.








 

Da blir det kvelden her.
Ønskar alle en flotters høstuke:-)





2 kommentarer:

Unknown sa...

Dette ble lekkert, handywoman :-) Hihi....imponert over innsatsen tross den utfordrende starten på prosjektet ;-) Prøver å finne deg på snap...... Tenker OFTE på deg <3 Kos og klem Monica

Silkeline sa...

Takk for det søte deg:-)) Tror ikke du hadde vært så imponert om du hadde sett meg i aksjon altså, men til tross for manglende planmessige snekkrekunnskaper, blir ddet somregel et slags resultat...hehe:-)))Gir meg ikke vettu....ikke før jeg MÅ! Veldig hyggelig å ha deg på Snap....og jeg gleder meg såååååå veldig til vi treffes igjen! Håper vi får til det. Tenker ofte på deg også....og håper stadig du har det bra. Klemmer og gode vibber fra Bruket her :-)))))