lørdag 15. februar 2014

Fargekrazy på Ikea skap








To "Ivar" skapseksjoner fra IKEA løste for en stund siden et akutt behov for mer skapplass i den lille leiligheten min. 
Løsningen var både praktisk og billig.... men kanskje ikke den lekreste... 
Jeg skrudde de to skapene sammen, satt på hjul og kjøpte en topplate som jeg beiset grå. Selve skapene ble malt i en gråhvit farge. Fort og gæli fikk jeg plass til alle interiørbladene mine og permer med oppskrifter og mønster :-)



Men skapet føltes litt stusselig og trist etterhvert, og behovet for litt mer farge trengte seg på....





Jeg fikk lyst til å prøve meg på striper.
 Jeg fant noen malingrester i boden, og bestemte meg for å bruke noen av fargene som passet sammen. 
Da var det bare å sette igang:-)



 


 Det morsomste var å dra av tapen :-)

Alt ble gjort på måfå, og stripenes avstand og bredde ble bestemt underveis. Det viktigste er å trykke tapen godt til i kantene, så ikke malingen "sklir" under. 
Jeg fant også ut at det lønnet seg å ta av tapen umiddelbart etter at stripene ble malt....før malingen var tørr. 




...og sånn ble mitt fargeglade "IVAR"skap til slutt.
Jeg satt opp en bildelist over skapet.... her er det jo lett å skifte ut bildene etter lyst og behov. 






  Kanskje litt i overkant fargerikt, men....





 Litt bedre uten den rosarøde rammen da :-)


Godt å bli møtt med litt gla`farger i gangen når jeg kommer inn døra:-)






3 kommentarer:

sjarmerende kusiner sa...

Jeg synes det ble kjempefint, for en fresh krok det ble!!!
God søndag :-)
Klem fra Gol.

Silkeline sa...

Takk for det Sjarmerende kusiner :-) Litt uvant med så mye farger, men jeg blir ihvertfall i godt humør når jeg kommer inn døra ;-))

lymacsau sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Hương Lâm chuyên dịch vụ cho thuê máy photocopy màu hoặc bán máy photocopy màu uy tín, giá rẻ tại TP.HCM và giải đáp máy photocopy nào tốt nhất cũng như link download driver toshiba 456 chính xác.