onsdag 8. april 2020

Pergola i hagen på Bruket

Hei igjen.
Jammen er det lenge siden forrige innlegg her! 
Har vært litt slapp med blogginga,
 men nå får jeg vel oppdatere litt her inne 
så jeg kommer i kapp med hva som har skjedd 
ute i hagen siden sist.


 I fjor sommer fikk jeg et nytt, lite byggverk på tomta. 
Jeg var så utrolig heldig og få uvurderlig god snekkerhjelp.
 .....og vipps,i løpet av et par sommeruker sto pergolaen klar.
Tusen millioner Takk, til snilleste Jojje!! 


Etter snekring ble det malt med svart utemaling fra Biltema.
Denne malingen er overraskende bra på alle måter. 
Er blandt en av få som har bestått testing, 
var lett å male med, og har en fin glans.
 Vannet preller av, og det gjør jo heller ikke noe at prisen 
er en tredjedel av mange andre merker.

HER kan du se testen av utemalingen.

Malingen jeg har brukt fra BILTEMA



Så var det planting.
 Vi gravde en sirkel rundt hele pergolaen som vi fylte med god jord.
Partiene foran de to inngangsportalene fylte vi på grus, 
og bak huset hadde jeg samlet noen bruddheller som 
ble perfekte som tråkkheller
 i overgang mellom gress og stein.




Da var det bare å putte ned plantene, 
og vente på at de skal gro seg til. 




Slik ble det tilsutt.
Et smykke i hagen, 
og i tillegg ble det en favorittplass på tomta 
jeg før ikke visste jeg hadde.


Jammenimeg rakk vi ikke å lage en plass 
til bålpanna også på de to ukene.

 
 
Her blir det godt å samles på varme sommerdager 
og svale kvelder framover:-)



*


Ingen kommentarer: