onsdag 22. mai 2019

...og plutselig har jeg en Portal i hagen



Da var min tredje 17. mai feiret her på bruket.
 Nå har jeg bodd her i to og et halvt år, 
og når jeg tenker meg om har det blitt gjort mye her på den tiden. 
Det første halve året ble det renovert inne. 
Det ble lagt nye tak, gulv og vegger overalt, nytt kjøkken ble satt inn
 og fliser i gang og på bad.
De siste to årene har jeg hatt fokus på hagen, 
som var totalt overgrodd og overgitt til seg selv over mange år.
Jeg synes enkelte ganger at ting går fryktelig tregt, 
men må minne meg selv på at mye også er gjort.

 

Huset pyntet til 17.maifeiring.
Jeg hadde besøk av en familievenn fra Sverige et par dager,
og han feiret Norsk 17mai for første gang.
Han er en særdeles driftig kar, og etter grilling og feiring,
gikk han spontant i gang med å lage denne.....


Hagens første portal ble til!
Kjappt og uplanlagt sto den plutselig der å ga glede til både hus og eier:-))
Tuuuusen takk!!!


Det tok ikke lange tiden før jeg måtte ut å få litt beplantning på plass
rundt gangportalen.

Det ble HASSELURT
... en bunndekkende, vintergrønn staude på ene siden.....


....og denne nydelige dypt plommefargede KLEMATISEN
som jeg snart håper vil klatre til himmels rundt protalen. 
På motsatt side vokser en rosa klatrerose som jeg tror blir et godt selskap.

 

 Jepp, da har hagen fått seg en portal inn til det aller helligeste,
og skal hilse å si at jeg ble fornøyd!:-)))


 Flere bed er under planlegging,
men denne kroppen min sliter litt om dagen.
så plantene står enn så lenge å venter på noen spatak 
og gode jordforhold:_)


 I kveld blir det betongstøping sammen med "syklubben",
så vi får se hva vi finner på å lage. Blir nok kanskje noen fuglebad 
og krukker:-)))


 Ha en toppers dag der ute!





Ingen kommentarer: