mandag 17. juli 2017

Før og nå i gangen


 

 I dag har jeg malt siste strøket på veggene i gangen.
Gangen er siste rommet som nå blir ferdig.
Da er det jammen grunn til en aldri så liten feiring:-)


Jeg fikk hjelp å legge flisene....tusen takk!
Jeg hadde aldri verden klart å kutte flisene mot vegg og dørterskler selv. 
Flisene er fra flisekompaniet.


 Fuging gikk greit- (takk for god eksperthjelp på male/flisebutikken),
og veggene males litt mørkere grå enn på bildet med en egenblandet gråfarge.
Vinduet og lister er malt hvite, og det gjorde en vesentlig forskjell i rommet.

FØR:
De trehvite vinduene slukte alt lys

Forskjell ikke sant?
Jeg vurderte å skifte til glatt glass i vinduene, men synes de ruglete
rutene var praktisk ang. innsyn, og dessuten litt sjarmerende. 
Synes de passer til stilen på huset....og til den stilen jeg har valgt.



Litt flikking gjenstår, og en ny skyvedørsgarderobe skal opp igjen.
Og så litt bilder og stæsj da :-)

FØR:

 Dette bildet under her er fra salgsprospektet, 
og slik var det altså da jeg tok over. 

FØR:

 



 FØR og ETTER:

Utrolig hva litt maling kan gjøre!!
Selv om budsjettet til oppussing av gangen var slunkent,
  er jeg ganske fornøyd med resultatet. Ikke perfekt, men helt greit.
Ville kanskje foretrukket å skifte platene på veggene, 
men det ville dratt med seg så mye annet at 
jeg valgte å bruke pengene andre steder og heller gjøre det beste ut av 
det som var her inntil videre.



Huset er nå så og si ferdig pusset opp inne.
Tak, vegger, gulv og vinduer er malt og skiftet ut,
og nå kan jeg senke skuldrene og bare vente på at 
hvilepulsen skal slå inn:-)
Nå skal ferietiden nytes.

Ønsker dere alle en flotteloppers god sommerferie!!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Igjen, jeg er mektig imponert og for en forandring!!! Flotte farger og veldig gjennomført -smaktfult 👍🏼😘 Ønsker deg en finfin sommerferie, kos deg 💚 Klemmer i fleng fra Monica

Silkeline sa...

Takker Monica :-) Ja, nå er jeg klar til å ta imot besøk :-) :-) Klemmer og gode sommerønsker til deg :-))