lørdag 4. oktober 2014

Gøy å sy når plagget passer...




 

Da ble plagg EN fra stoffbunken ferdig. 
Jeg valgte et helt enkelt mønster 
med innsvingning og trange 
ermer til dette stoffet
....og genseren passet perfekt! :-)



 Mønsteret jeg har brukt er 
egentlig et kjolemønster, 
men jeg klippet den til i 
passende genserlengde. 
Jeg har sydd flere kjoler i dette 
mønsteret og vet at det passer 
i størrelse, men det er alltid 
spennende å se hvordan forskjellige 
stoffekvaliteter gir forskjellig passform.




Slik ble resultatet:-)
Enkel og grei.....kan brukes til det meste 
og pyntes opp eller ned, alt ettersom.



Jeg valgte å sy en dobbel halskant som 
vrangsys på ringningen og stikkes 
ned med en søm på forsiden.
Husk å strekke halskantremsen 
litt mens du syr for at kanten 
skal føye seg pent.




Jeg pleier å få problemer med 
ermene på kjøpeplagg fordi 
ermhullet og ermet blir sittende 
for lavt og blir altfor stort.
Nå har jeg endelig knekt 
koden på hvordan ermhullet 
skal tilpasses for å passe til min kropp.
Disse ermene sitter helt perfekt.
Jippiii!! :-)

 Da sier jeg meg fornøyd 
med genseren og denne 
lørdagen så langt.
Nå blir det film, 
Taco og et glass vin :-)






Ingen kommentarer: