torsdag 11. desember 2014

Søte adventstid





God kveld :-)

Her går det unna om dagen,
 med mange hyggelige førjulstreff,
og sosiale sammenkomster.
Julemesse, julekonsert, vennetreff, 
og hyggelig samvær med ungene. 
(som jo ikke akkurat er unger lenger)


Selv om det er mye som skjer, 
er det samtidig det første 
året på lenge at jeg har ro 
i kroppen og fred i 
sjela for å si det sånn.
 For en gang skyld stresser jeg ikke
 rundt som er huggern høne, 
og kaver omkring på 
overfyldte kjøpesentre
 med hjertet i halsen og 
skulderene oppunder ørene. 
Neida, her er det stoisk ro og 
avslappet adventskos
 i fred og harmoni med pepperkaker, 
gløgg og julesanger:-))







Haha...men bare vent! 
Stresshormonene topper seg vel til 
kokepunktet sånn tett oppunder julekvelden
når jeg finner ut at jeg nok skulle ha 
hatt litt ekstra gaver her 
og vasket litt mer der....
og jeg glemte jo å bake det siste slaget...
Jeg har en tendens 
til å finne på de heeeeelt 
utroligste og geniale tingene
jeg skulle ha gjort
sånn noen dager før jula ringes inn.
...og i mitt hodet tror jeg ALLTID 
at jeg skal rekke 
å fikse og ordne det helt 
store på EN-TO-TRE! 
Er sikkert flere av dere som har det sånn, 
vil jeg tro?
Og somregel går det jo også på et vis, 
bare en bruker natta til hjelp. 
Men i år skal jeg ikke falle i den fella.
Jeg skal gå klar av sånne 
"i siste liten" påfunn, 
og skal sette to streker når jeg 
har huket av på lista mi
.....og noe nytt skal IKKE tilføyes!




  


Selv om det mangler litt på husvasken, 
og de syv slagene IKKE er i boks....
for her blir det bare to slag kaker i år,
...så er heimen pyntet med granbar, 
lys og blomster.





 I dag har jeg pakket inn noen av gavene, 
og fikk god hjelp av den lille 
firbente rakkeren, 
som bare mååååtte teste 
om jeg har gjort jobben godt nok:-)







 





 Da skal jeg prøve å ta kvelden....
Eller kanskje jeg skal sette på
 eeeen julemelodi til, 
og strikke eeeen runde til på 
strikkegaven som snart er ferdig?..
:-)





Ganske snart blåses 
lysene ut her,
og jeg sier NATTA:-)



Ingen kommentarer: