mandag 17. august 2015

Om å fange dagen og øyeblikket. Carpe Diem og alt det der...






I dag sto jeg tidelig opp. 
Den blå himmelen og den strålende 
morgensola lokket meg fort ut av leiligheten. 
Sånne nydelige dager må man jo 
bare fange og nyte.




Før klokken var slagen åtte i dag tidlig 
var jeg her med bok, solbriller og teppe.
Ikke noe å si på utsikten! Pur idyll!!



Jeg er så heldig å ha dette 
flotte stedet i mitt nærmiljø.
En perle av en park med store, 
bølgende gressletter 
og et flott turanlegg rundt hele vannet. 
Her nytes ofte solrike dager
...med picnik, solig og deilige turer.
Det er en skatt å ha et sånt sted i nærheten 
når man for det meste er "innestengt" 
i en liten blokkleilighet.


 "Kun den late ser himmelen" 
er det noen som sier... 
og JA, i dag er jeg tvers igjennom lat
...og jeg ser myyyye himmel!
Blå blåere blåest himmel:-)

Sier som Stanley Jacobsen: 
"I morgon, I morgon men ikkje i dag. 
I dag, nei, I dag gjer eg ikkje det slag. 
I dag vil eg liggja på ryggen og sjå 
på lerka som svingar seg høgt i det blå"
Resten av sangen finner du


Jeg var her sammen med hundrevis 
av gjess som slappet av etter nattens strabaser. 
De var jammen ikke særlig skvetne av seg
.... de kom ganske nære for å hilse på.




En fin gjeng
....men ble visst litt hissig
på kompisen






Morgenlektyre.... 
Denne boka er så absolutt 
å anbefale. 
Spennende og fengende med 
minst en familiehemmelighet 
som skal løses.




 Picnikteppet mitt som jeg sydde 
og håndquiltet for en del år tilbake, 
henger med ennå.
Tusen små quiltesting i sirlige border.
......skjønner nesten ikke at jeg orket å 
quilte for hånd, 
men det har holdt seg godt 
gjennom årene.




Dagens frokost  


Morgenstund har Gull i mund....
Sikkert og visst!! 
Kan skrive under på det i dag altså:-)


Da går dagen snart over i kveld, 
og latskapen lenge leve!



Håper dere har hatt anledning 
til å være litt late i dag dere også.
.....til tross for skolestart 
og ferieslutt hos noen

Grip dagen
...eller kvelden, eller øyeblikket....

:-)

Ingen kommentarer: