tirsdag 1. mars 2016

Malt parkett og Fanakofte


Hei og hopp.

Med hjerte i halsen males nå eikeparketten på soverommet! Jeg har lenge hatt lyst på malte gulv, og nå tråkket jeg til med malespann og rulle. Litt skummelt er det jo å male over helt ok tregulv, men jeg prøver.

Her er det fullstendig kaos om dagen!
Alt som tidligere var inne på soverommet mitt har nå blitt dumpet inne i stua. Ikke mye fred og harmoni her nå altså. Ikke mye luft, lys og rom heller! 
Men det skal det bli om litt, for nå har jeg endelig tatt fatt på soverommet igjen. Har aldri blitt fornøyd med det rommet. Det var for mye på gang der inne.....skrivebord, pc, klær, bokreol, kontorsaker, en mengde ledninger, og enda mere klær! Ikke rart jeg ikke fant ro til å sove! Dessuten sto senga kilt fast mellom to klesskap, noe som gjorde den innestengte følelsen total.



Nå forandres det altså her inne. Skapene kastes ut og skyvedørsgarderobe er bestillt. Skrivebord, pc og reol er borte, gulv males og lys tapet kommer opp på veggene. Ååå, dette skal bli såååå deilig altså!
Innimellom malestrøkene strikkes det. Da koser jeg meg med Fanakofte med rundfelling på pinnene til meg selv. Tilfeldigvis matcher fargene i genseren den kommende gulvfargen :)




Dette blir fargetonene på soverommet mitt. 
Mulig en vegg blir blå
... men det får vi se an underveis.


Slik går jeg fram ved maling av parketten:

*  Vask gulvet grundig med husrens.
(Jotun trestjerners)
*  Vask over igjen med rent vann og la det tørke.
*  Masker evnt. gulvlistene så du ikke søler på veggen.
*  Grunn parketten med Heftgrunn.
*  Mal så tregulvet med tre strøk gulvmaling. Bruk en rulle. Jeg har brukt Jotun Trestjerners gulvmaling i halvblank til dette rommet. 
 Fargen heter Sølv.


Det går altså framover både med prosjekt soverom og prosjekt Fanagenser her, så jeg gir nok snart lyd fra meg igjen. Resultatet lover jeg å dele med dere etterhvert:)
Er spent på om det ferdige resultatet blir bra....jeg håper det.


Ingen kommentarer: