tirsdag 7. juni 2016

Tynne greier

 

For en stund siden sydde jeg denne tynne saken.
Det var midt i min storskjorteperiode, og denne kom til
 i en mye mindre størrelse og et mye tynnere stoff enn jeg pleier å bruke. 

Stoffet var nydelig, og ble valgt av min datter som skulle ha blusen.
Den skulle være vid og kort for å få plass til den gravide magen.
 
Men fyyyyyy for en jobb å sy i så tynne stoffer!
Dette hadde i tillegg en litt tung fall og hadde virkelig sin egen vilje!
Stoffet lå ikke rolig ett sekund.

Jeg fikk omsider klippet alle delene og fikk gangen i det under maskinen,
JEndelig fikk jeg temmet styggedommen tilslutt, og blusen ble ganske fin:-))



Dobbelt bærestykke og motfold i ryggen...




 Rund halskant som la seg pent etter halsutringningen...



Jepp, den ble da ferdig tilslutt etter mye slossing og krangling,
og jeg må jo si at tynne stoffer ser usedvanlig elegant og delikat ut
når man bare får temmet det:-)

Ønsker dere gode en flotters dag!

Det bærer avgårde til tannlegen her
....ingen fornøyelse, men godt når man er ferdig:-)

So long!!


Ingen kommentarer: