fredag 30. august 2013

Herlige fredag!


 Ukeslutt og ferdig heklejakke. 
 
Dette skal bli en toppeloppers fredag! Været er flott, humøret er på stell og min lille verden er stort sett i vater. Dagen skal brukes til litt mer sying....endel rydding og i kveld blir det jente-skravle-sy-strikke-kose seg kveld med verdens herligste jente. Jeg er tilogmed  så heldig å er lovet å få ansiktsbehandling med Age loc behandlingsystem! Gleder meg. Kan en fredagskveld bli stort bedre enn det ?? :-)



 Jakka ble heklet i Lerke mini og ble til underveis uten mønster og helt på måfå. Ble noe prøving og opprekking, men fikk den til å fungere sånn noenlunde. Fronten er i mønsterstrikk, og rygg og øverste del av ermet er heklet med staver. Har felt inn fire mønsterruter  øverst på ryggen og gjentar frontmønsteret nederst på ermet.



 
 Ruten øverst på ryggen....





 Det blanke stoffet med blå store bomber er fra Stoff og Stil, og ble til et trangt skjørt som passet perfekt til jakka :-)



 Nå skal det syes en topp i smårutete stoff....... 
Symaskinen står stand by på spisebordet, og er nysmurt og klar for neste prosjekt.

Ønsker en STRÅLENDE HELG til alle som måtte finne veien inn hit til min lille verden :-)

KLEM


2 kommentarer:

Hulda sa...

Så flink du er! Den jakken ble jo bare så fin, og passet perfekt til skjørtet du har sydd. Lekkert. :) Ha en finfin fredag. :)

Silkeline sa...

Takk for det Hulda:-)Ha en herlig fredag du også! Sniker meg inn til deg etterpå å hviler øya mine på de vakre bildene:-)