tirsdag 3. februar 2015

Våren lokker



  Hei og hopp:-)




I dag er det et helt fantastisk 
flott vær her på Østlandet. 
Sola skinner og himmelen er blå, 
og våren ligger å lurer i buskene:-) 

Jeg fikk sånn vårstemning her 
at jeg måtte ut å gå meg en tur i finværet, 
og etterpå ble det tur innom 
blomsterbutikken for kjøpe 
 vårblomster.  
Utrolig hva en liten Perleblomst 
og en bukett Tulipaner kan gjøre! 
Pent å se på, og godt 
for både sjel og sinn:-))







Nå når det går mot lysere tider, 
og våren føles bittelitt nærmere, 
kribler det i skapertrangen,
og jeg tok et dypdykk i 
stoffbunken min. 
Der lå det jammen noen 
vårlige alternativer, 
og inspirasjonen kom 
 kastende på:-)
Frem med notatbok og tegneark, 
for her skal vårgarderoben 
planlegges!



Først ute er en bluse med 
korte ermer i et gråmelert stoff 
i engelsk blonde. 
Dette mønsteret har jeg klødd i 
fingrene etter å prøve meg på, 
for det er en utfordring å få 
skjorter og bluser til å passe 
en kropp med kurver. 
Dette mønsteret har 
prinsessefasong (tror det heter det) 
og er delt opp i fasongsydde felter.
Så jeg har store håp for denne:-)





Med bittelitt justering skrider jeg 
til verks...så blir det spennende 
å se om knappene foran 
lar seg lukke tilslutt:-)





Som vanlig har jeg assistenten
klar til å hjelpe til underveis. 
Hun er en iherdig liten hjelper, 
og er velvillig med på syprosessen, 
..og hun eeelsker knappenåler!
 Er til stor hjelp kan du tro, 
med å nappe nåler opp fra 
nåleputa mens jeg syr
.....og slipper de på gulvet.




Håper dere har det fint der 
dere måtte befinne dere..

En tidlig vårklem til dere 
goinger som er innom:-)


Ingen kommentarer: