fredag 3. februar 2017

Still going strong...


 ....sånn ca nesten ihvertfall. 
Vi kan vel si omlag litt halvstrong..haha:-))

Da var det fredag igjen og en ganske 
rolig dag her til en forandring.
Kroppen har helt tatt helg, først med time hos fyseoterapaut
på morgenen i dag, og ettepå datt jeg helt sammen på sofaen.
Jeg har bilen full av ikeadeler som skal byttes, 
men det blir visst ikke i dag. Kroppen trenger nok litt hvile nå,
etter å ha oppført seg sjokkerende bra 
under hele husrenoveringsprosjektet.
Er superduper glad og takknemmelig for det altså:-))


Litt ulik kvalitet på bildene her underveis
for elektrikeren er ikke helt ferdig ennå. 
Håper dere bærer over med mørke bilder så lenge...

Bildet over er fra gjesterom/loftstue. 
Endelig er flater, lister og tapetsering ferdig i hele huset, 
og nå er det endelig på tide å få inn litt møbler.
Et lass med seng, skap og hyller har ankommet fra ikea,
 og det er bare å sette igang å skru!

 

Et hav av deler og ett lass med skruer...

 

 ett av tre bord som ble satt sammen her om kvelden.
 

Dette bordet var en liten utfordring. 
Sååå tungt og sååå mange deler, men den som er
sta og ivrig får det til :-)

 

Soverommet i dårlig lys. Kommoder og buddha er på plass:-)
 
 

Senga er på plass.
På soveromme står det bare igjen å male den gamle skapdøra. 
Eneste flaten som er igjen fra det gamle.

 

Under her er fra kjøkkenet...

 

En venninne hjalp meg å legge 
fliser over komfyren og over benken.
Litt av en jobb, men morro lell:-)
Alle kjøkkenskapene er nå endelig på plass, og det
mangler bare å få rørleggeren til å koble på
vannet til kummen. Han har lagt nye rør opp fra kjelleren,
så da fikk jeg kummen der jeg ville ha den. Juhuuu!


Fugingen gjorde jeg selv, men fyyyyy for en jobb med disse flisene!
Det ble mange omganger med vaskesvampen for å få av overflødig fug.
Trodde armene mine skulle skille lag med kroppen til slutt! 

 
 

Jeg valgte hvit fug for å få et rolig inntrykk.


 

Ble ganske fornøyd til slutt.



Dette var en aldri så liten oppdatering 
fra husprosjektet her på bruket, 
og nå ønsker jeg bare alle sammen en fortreffelig helg!

Her skal det pakkes ut litt fra flyttelasset i helgen,
og så skal katten få hilse på huset for første gang.
Det blir spennende å se hvordan hun reagerer.
Får håpe hun finner seg godt tilrette i det
nye, gamle huset vårt :-))


  
Nyt helga og ta vel vare på hverandre!
:-))


2 kommentarer:

Monica sa...

Wow....kjære Line, dette ser VELDIG bra ut 😀 Du imponerer!!! Liker godt rommet mitt (gjesterommet), der vil jeg helt sikkert trives og nye skjetser vil nok se dagens lys derfra 😂😂😂 Altså, sånn helt seriøst: du skaper et vakkert hjem og jeg er sikker på at du vil få mange fine øyeblikk og minner, for deg og dine ❤️ Ta godt vare på deg selv, Line 💚 Klem Monica

Silkeline sa...

Tusen takk kjære Monica <3
Så bra du liker rommet ditt! Det står klart til du kommer på besøk vettu :-))
Du er hjertelig velkommen når som helst, jeg skal ta godt vare på deg. Gleder meg til nye, fantasifulle sketsjer og masse latter og skøy.....og ro og avslappning på vinterassen utenfor gjesterommet ditt. Rekreasjon der ute på landet :-))Vær snill med deg selv og håper vi sees engang snart. Take loving care <3 Stor klem fra meg